جستجوی در تمامی مقاصد

    مرتب سازی:

    نتایج جستجو 8 اقامتگاه

    • روستاهای شاندیز - استان خراسان رضوی

    اقامتگاه بوم گردی های شاندیز برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره شاندیز - استان خراسان رضوی

    شاندیز شهری گردشگری از توابع شهرستان طرقبه شاندیز در استان خراسان رضوی است که به دلیل نزدیکی به شهر مشهد، پذیرای گردشگران فراوانی از اقصی نقاط کشور است. در کتب قدیمی از شاندیز با اسامی شاه دژ و شاه دیز به معنای شاه قلعه نیز یاد شده است. شهر ییلاقی شاندیز از جنوب با شهرستان نیشابور، از شرق با طرقبه و از غرب با گلمکان و گلبهار همجوار می باشد. اگر شما هم علاقه مند به طبیعت و سفر هستید و به دنبال مکانی متفاوت در دیار ییلاقی شاندیز برای اقامت خود می گردید، سایت یواسپیس، پلتفرم خدمات بوم گردی با ارائه فهرست اقامتگاه های بوم گردی و خانه های بومی، بی نظیرترین بوم گردی ها را با مناسب ترین قیمت به شما معرفی کرده است تا با انتخابی درست از تجربه ای متفاوت در اقامتگاه های بوم گردی بهره مند شوید.

    آداب و رسوم ویژه بومیان شاندیزی  

    بومیان شاندیزی به مناسب های مختلف جشن هایی را برگزار می کنند که میراث گذشتگان است. در ادامه به معرفی و شرح مختصر برخی از آنها می پردازیم:

    جشن سمنو پزان: به مناسبت فرارسیدن سال نو و براساس یک سنت قدیمی در تمام روستاها به خصوص روستای حصار سرخ  با مواد طبیعی محلی سمنو می پزند و بین حاضران تقسیم می کنند.  

    جشن برداشت گیلاس: این جشن  محلی در مرداد ماه هر سال در منطقه زشک برپا می شود. برای برداشت گیلاس میهمانان یک مسیر را پیاده روی کرده تا به باغ محل برگزاری جشن برسند. پس از پذیرایی از میهمانان جشن را آغاز می کنند که با شور و شوق بسیاری همراه است.

    جشن شیشلیک: جشن شیشلیک شاندیزی در شهریورماه به عنوان یکی از مهمترین جشن های آیینی و محلی برگزار می شود که به نشانه مهمان نوازی و صداقت در پخت و پز این غذا است.

    شب یلدا: شب چله یا همان شب یلدا بلندترین شب سال است که به سبب چله نشنی شهرت دارد. در این شب اعضای خانواده در خانه بزرگ ترها جمع می شوند و شاهنامه خوانی که یکی از مهم ترین سنت های این شب است را در کنار صرف میوه های رنگارنگ و تنقلاتی که تهیه شده است دارند و بزرگ ترها سعی دارند که برای جوانان خانواده شبی خاطره انگیز و به یادمانی را رقم بزنند تا در کنار آنها احساس خوبی را تجربه کنند.  

    طعمی ماندگار در شاندیز

    چلو کباب شیشلیک غذایی معروف و بی نظیر شهر است که شهرتی جهانی دارد به گونه ای که طعم آن هیچگاه از ذهنتان پاک نخواهد شد.

     جاذبه های گردشگری و توریستی شاندیز

    درخت چنار 2700 ساله، سنگ نگاره شتر سنگ، موزه رباط ویرانی، بوستان طبیعت پردیس، روستای ابرده، روستای زشک، پیست اسکی شیرباد، پیست موتور سواری، دره های با صفا و پرآب و رودهایی چون مایان، مغان، کنگ و جاغرق از جمله جاذبه های گردشگری و توریستی شاندیز می باشد که آن را به یک منطقه نمونه بین المللی گردشگری تبدیل کرده است. در ادامه به شرح مختصر برخی از این زیبایی های چشم نواز می پردازیم:

    سنگ نگاره شتر سنگ: سنگ نگاره ای تاریخی و باستانی با نگاره هایی از شیر، بز کوهی، گاو کوهان دار و نمایی از طبیعت و انسان ها که بر روی آن نقش بسته اند. این سنگ نگاره یکی از دیدنی های منحصر به فرد شهر شاندیز است.

    درخت چنار: یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های شهر است که 2700 سال قدمت دارد و به سبب تنومند بودن و بزرگ بودن تنه درخت مغازه کفاشی و قصابی در آن جای می گیرد.

    روستای ابرده: روستایی در فاصله 4 کیلومتری شهر شاندیز که به سبب قرار گیری در کنار رودخانه زشک و برخورداری از طبیعتی بکر گردشگران بسیاری را شیفته زیبایی خود کرده است.

    روستای زشک: روستایی با آب و هوایی خوش و چشم اندازهایی زیبا از چشمه سارها و باغات رنگارنگ که گردشگران بسیاری را مجذوب زیبایی خود کرده است.

    صنایع دستی استادکاران شاندیزی و سوغات پرطرفدار این شهر

    پوستین دوزی، کت، کلاه، ارغوان بافی (چوب نوعی درخت که از آن برای بافت سبدهای میوه و ظروف تزیینی استفاده می شود) و گلیم بافی بخشی از هنردست استادکاران شاندیز است که شهرت خوبی را برای خود دست و پا کرده است. مهم ترین سوغات شناخته شده این شهر گیلاس و محصولاتی است که از این میوه خوشمزه تهیه می شود و در میان گردشگران طرفداران بسیاری دارد.   

    بهترین فصل سفر به شاندیز

    شهر شاندیز به سبب برخورداری از طبیعت سرسبز، پوشش گیاهی، درختان انبوه و رودخانه دارای آب و هوایی معتدل در تابستان و سرد در زمستان می باشد. اما وجود پیست اسکی و طبیعت بکر و رنگارنگ سبب شده است شهر شاندیز در چهار فصل سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری باشد.