جستجوی در تمامی مقاصد

    رزرو اقامتگاه بوم گردی، هتل و کلبه های استان زنجان

    مرتب سازی:

    نتایج جستجو 16 اقامتگاه

    اقامتگاه بوم گردی های زنجان برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره استان زنجان

    استان زنجان به مرکزیت شهرستان زنجان در شمال غرب فلات ایران واقع شده است. استان زنجان به تنهایی با 7 استان کشور هم مرز است و از جنوب به استان همدان، از شمال به استان اردبیل، از شمال شرقی به استان گیلان، از غرب به استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان و از شرق به استان قزوین متصل است. این استان زیبا دارای 8 شهرستان به نام های زنجان، ابهر، خدابنده، خرمدره، طارم، ماهنشان، ایجرود و سلطانیه می باشد.

    نوع معماری و سبک اقامتگاه های زنجان

    اقامتگاه های بوم گردی هر منطقه با توجه به اقلیم و شرایط جغرافیایی آن ساخته می شوند. در استان زنجان، اقامتگاه های بوم گردی، خانه های بومی و هتل های سنتی با فضایی روح نواز و آرامش بخش، میزبان گردشگران داخلی و توریست های خارجی می باشند. هتل های سنتی اغلب خانه هایی تاریخی و اصیل هستند که پس از مرمت و بازسازی در حوزه گردشگری فعالیت می کنند. اقامتگاه های بوم گردی نیز اکثراً خانه های قدیمی با معماری کاملاً سنتی هستند که معمولاً دارای حیاطی بزرگ و دلباز با حوض آب و گلدان های رنگی می باشند و همچنین در تزئین اتاق ها از وسایل قدیمی و ارزشمند استفاده شده است.

    آداب و رسوم بومی زنجانی ها

    رسوم و آئین های مختلف هر منطقه با توجه به تاریخ و قدمت آن در طی سالیان شکل گرفته اند و نسل به نسل چرخیده و پابرجا ماندند. زنجانی ها در شب چهارشنبه سوری داخل کوزه ای آب و پول می ریزند و آن را از پشت بام خانه پایین می اندازند و معتقدند با این کار در سال جدید بلا و مشکلات را از خود دور می کنند. یکی از رسوم جالب زنجانی ها برات کیسه سی است و به این صورت انجام می شود که در آخر ماه مبارک رمضان هر خانواده به تعداد اعضا کیسه برات می دوزد و داخل مسجد قرار می دهد آنها معتقدند اگر این کیسه ها توسط 5 خانم که نام آنها فاطمه و یا از القاب حضرت فاطمه (س) باشد، لمس شود، برکت و رزق و روزی فراوانی خواهند یافت.

    سوغات و صنایع دستی

    هر زمان که اسم سوغات زنجان می آید همه به یاد چاقوی زنجان می افتند که شهرت جهانی دارد، علاوه بر چاقو، میله کاری، چاروق (نوعی پاپوش)، ظروف مسی، قالی، ملیله کاری، نمد و گیوه بافی، منبت و حکاکی روی فلز از دیگر هنرهای دستی این استان می باشد. از جمله خوراکی های خوش طعم و لذیذ زنجان هم می توان به شیرینی شستی، نان اردک، انگشت پیچ، نان برنجی، سقز، گردو، بادام، زیتون و سبزیجات کوهی اشاره کرد.

    منحصر به فرد ترین جاذبه های گردشگری استان زنجان

    استان زنجان با وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی و مذهبی متعدد در بین گردشگران کمتر شناخته شده است. بنابراین اگر به دنبال مناظر طبیعی و بکر و با چشم اندازهای شگفت انگیز هستید استان زنجان مقصد مناسبی است. گنبد سلطانیه، معبد داش کسن، سد کینه ورس، موزه مردم شناسی زنجان، مسجد جامع و بازار قدیمی و سنتی زنجان، قلعه بهستان و دودکش جن، مجموعه تفریحی و گردشگری ائل داغی، حمام سنتی حاج داداش، مسجد خانم، کاروانسرای نیک پی، پل میر بهاءالدین، پیست اسکی پاپایی، تپه های آلا داغ لار، دریاچه پری، آبشار دگاهی و شار شار، منطقه حفاظت شده سرخ آباد، غار کتله خور، آتشکده تشویر و رودخانه قزل اوزن از دیدنی ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری این استان زیبا هستند.

    گنبد سلطانیه شاهکاری از معماری اصیل ایرانی و یادگاری ارزشمند از دوران ایلخانی است. این گنبد آجری با کاشی های فیروزه ای اولین گنبد دوجداره جهان است که معماری بسیار زیبا و منحصر به فردی دارد.

    سد کینه ورس در 5 کیلومتری روستایی به همین نام و 15 کیلومتری شهرستان ابهر قرار دارد. این سد با قرارگیری در میان تپه های سرسبز با چشم انداز فوق العاده به یکی از تفرجگاه های اصلی این استان تبدیل شده است.

    بهترین فصل سفر

    استان زنجان به دلیل قرار گرفتن در موقعیت کوهستانی زمستان های سرد و پر برفی دارد بنابراین فصول بهار و تابستان به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد بهترین زمان سفر می باشد. یواسپیس، پلتفرم خدمات بوم گردی با ارائه فهرست اقامتگاه های بوم گردی زیباترین و پرطرفدارترین بوم گردی ها و خانه بومی ها را با تضمین بهترین قیمت و بیشترین تخفیف در اختیار گردشگران قرار می دهد. مسافران گرامی با مراجعه به سامانه رزرو یواسپیس می توانند اقامتگاه مورد نظر خود را به صورت آنلاین رزرو نمایند تا علاوه بر زنجان گردی از اقامت در خانه های قدیمی و سنتی با فضایی دلنشین، نهایت لذت را ببرند.