جستجوی در تمامی مقاصد

    مرتب سازی:

    نتایج جستجو 219 اقامتگاه

    اقامتگاه بوم گردی های گیلان - رشت برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره استان گیلان

    استان سرسبز و پرباران گیلان از استان های شمالی ایران است که به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، طبیعتی بکر و بسیار زیبا و آب و هوای مطبوع همه ساله میزبان گردشگران داخلی و توریست های خارجی فراوانی است.این استان از شمال به دریای خزر، از شرق به استان مازندران، از غرب به استان اردبیل و از جنوب به استان های زنجان و قزوین محدود می شود. گیلان شامل 16 شهرستان رشت، آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندر انزلی، سیاهکل، تالش، شفت، رودسر، رودبار، فومن، صومعه سرا، ماسال، لاهیجان، لنگرود و رضوانشهر می باشد. چنانچه مایل به اقامت در خانه های بومی و اقامتگاه های سنتی هستید خوشبختانه استان گیلان دارای تعداد زیادی اقامتگاه بوم گردی می باشد.

    سبک و معماری اقامتگاه های استان گیلان

    تمامی اقامتگاه های بوم گردی این استان به سبک و معماری بومی گیلان ساخته شده اند و مهم ترین وجه اشتراک آن ها کاهگلی یا چوبی بودن ساختمان،داشتن تلار، تراس با چشم انداز جنگل و رودخانه و سقف شیروانی است که نمونه کامل خانه های قدیمی گیلانی را به نمایش می گذارد. هدف اصلی این نوع بوم گردی ها ایجاد ارتباط مسالمت آمیز با طبیعت و احترام به آن است.

    آداب و رسوم گیلانی ها

    این سرزمین در جشن ها، مراسم عروسی و ایام عزاداری و سوگواری آداب و رسوم خاصی دارند، به عنوان مثال در جشن سال نو مراسم گل گل چهارشنبه (چهارشنبه سوری)، شال اندازی، قاشق زنی، نوروزخوانی، گوله عروس و در پایان نیز سیزده سال (روز طبیعت)، سبزه گره زدن، نواختن ساز و نقاره و بند بازی را دارند. چهل منبر، تعزیه خوانی، شام غریبان، زنجیر زنی، سینه زنی و روضه خوانی از جمله رسوم عزاداری در ماه محرم و کشتی گیله مردی، گیشه بری و اجرای موسیقی زنده و رقص با لباس محلی نیز از رسوم اعیاد و جشن های عروسی می باشد.

    مناطق جذاب دیدنی و توریستی گیلان

    گیلان همچون بهشتی سرسبز و بسیار زیبا دارای آثار باستانی، طبیعی و مذهبی بسیار زیادی است که هیچگاه سفر به این سرزمین جذاب و دیدنی تکراری نمی شود. روستای توریستی ماسوله، ییلاقات النزه و دیلمان و اولسبلانگاهو سوباتان،آستان مقدس امامزاده سبزقبا، دریاچه ویستان، گردنه حیران، آبشار لاتون، قلعه رودخان، جنگل گیسوم، جاده رویایی اسالم به خلخال، دریاچه سقالکسار، پارک جنگلی سراوان، تالاب بین المللی انزلی، جواهردشت، آبشار ویسادار و غار آویشو ازمهم ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این استان هستند که در ادامه به توضیح برخی از این جاذبه ها می پردازیم:

    روستای توریستی ماسوله در 60 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان (رشت) قرار دارد که به دلیل بافت پلکانی و منحصر به فرد و بازار سنتی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است.

    دیلمان منطقه جلگه ای و دنج با آب و هوای مطبوع، دارای چشم انداز بسیار زیبا، قلعه گرماور، آبشار لونک و دشت شقایقاستکه در تمام فصول سال به ویژه بهار میزبان طبیعت دوستان می باشد.

    ییلاق اولسبلانگاه روستایی از توابع ماسال است، این منطقه ییلاقی تجربه ای به یادماندنی از اقامت در کلبه های چوبی و فضایی که هر لحظه صدای گوش نواز پرندگان و حیوات اهلی گوسفند و گاو شنیده می شود به ارمغان می آورد. وجود مه در پایین ترین فاصله از زمین از هیجان انگیزترین ویژگی های این منطقه می باشد.

    غار آویشو (آبیشو) غاری با دهانه ای حدود 19 متر است که طولانی ترین غار این استان به شمار می آید، ستون ها و قندیل های آهکی منظره ای زیبا و منحصر به فرد خلق کرده است که توجه هر بیننده ای را جلب می کند.

    سوغات و صنایع دستی

    همه می دانیم برنج و چای از مرغوب ترین محصولات گیلان استوچای و کلوچه لاهیجان، کلوچه فومن، زیتون، پنیرسیاهمزگی، انواع مربا، ترشیجات و نان های محلی گیلانی نیز از بهترین سوغاتی های این استان هستند. از جمله صنایع دستی و هنرهای دستی بومیان منطقه می توان به هنر حصیربافی، سفالگری و صنایع چوبی اشاره کرد.

    بهترین فصل سفر

    شهر رشت (مرکز استان گیلان) تابستان هایی گرم و شرجی وبهمن ماه بسیار سردی دارد و به همین دلیل تابستان و اواسط زمستان زمان مناسبی برای سفر به این منطقه نیستند. اوایل پاییز و فصل بهار مخصوصا فروردین ماه این منطقه طبیعتی بسیار زیبا و چشم نواز داردکه از نظر آب و هواییبهترین فصل سفر هستند. چنانچه قصد سفر به این استان زیبا و توریستی را دارید می توانید از سایت یواسپیس زیباترین و پر طرفدارترین اقامتگاه های بوم گردی وخانه های بومی را به بهترین قیمت و بیشترین تخفیف رزرو نمایید. سامانه یواسپیس فهرستی جامع و کامل از بوم گردی های استان گیلان به همراه اطلاعات، عکس ها و قیمت ها و امکان رزرو آنلاین  هر اقامتگاه را در اختیار گردشگران عزیز قرار می دهد.