جستجوی در تمامی مقاصد

    رزرو اقامتگاه بوم گردی، هتل و کلبه های استان آذربایجان غربی

    مرتب سازی:

    نتایج جستجو 24 اقامتگاه

    اقامتگاه بوم گردی های آذربایجان غربی برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره استان آذربایجان غربی

    استان آذربایجان غربی به مرکزیت شهرستان ارومیه در ناحیه شمال غربی کشور ایران قرار گرفته است و تنها استان ایران است که با کشور ترکیه مرز مشترک دارد. آذربایجان غربی از شمال با جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از غرب با کشورهای ترکیه و عراق، از شرق با استان های آذربایجان شرقی و زنجان و از جنوب با استان کردستان همسایه است. استان آذربایجان غربی 17 شهرستان به نام های ارومیه، خوی، بوکان، مهاباد، میاندوآب، اشنویه، پیرانشهر، تکاب، چالدران، شوط، نقده، ماکو، شاهین دژ، سلماس، سردشت، پلدشت و چایپاره دارد.

    سبک بومی اقامتگاه های استان

    اقامتگاه های بوم گردی استان آذربایجان غربی با توجه به شرایط و اقلیم جغرافیایی منطقه اغلب خانه های بومی و قدیمی ساخته شده به سبک سنتی هستند که با اقامت در آن ها حس و حال خوب زندگی در گذشته را می توان به خوبی لمس کرد و لذت برد، حیاط این خانه ها معمولا بزرگ و دلباز با درختان سرسبز و گلدان های رنگی می باشد.

    فرهنگ و آداب بومی

    مردم آذربایجان غربی مانند سایر هم وطنان خود مراسمات عید نوروز، شب یلدا، جشن و شادی در اعیاد مذهبی و عزاداری و سوگواری در ماه های محرم و شب های قدر ماه مبارک رمضان را با شکوه و جلال خاصی برگزار می کنند. جشن خدر نبی، کوسا گلین، کیسه لعن ابن ملجم، جشن انگور و باران خواهی از رسوم ویژه این دیار است. باران خواهی معروف به چمچه گلین از جمله مراسماتی ست که در زمان خشکسالی برای طلب باران انجام می شود. کیسه لعن ابن ملجم نیز رسم دیگریست که در روز 27 ام ماه رمضان انجام می شود در این روز زنان بومی کیسه ای معروف به کیسه ی لعن ابن ملجم یا کیسه مراد می دوزند و با زدن هر بار سوزن به این کیسه به ابن ملجم لعنت می فرستند.

    زیباترین هنرهای دستی و لذیذترین سوغات خوراکی

    حلوای هویج، حلوای گردو، شیرینی لوزانک، شیرینی سجوق و انواع عرقیجات و داروهای گیاهی از جمله سوغات خوراکی این استان می باشد. از جمله هنرها و صنایع دستی این استان هم می توان به فرش بافی، تهیه انواع محصولات چوبی، گلیم بافی، رودوزی، منبت کاری و سفال گری اشاره کرد.

    جذاب ترین اماکن توریستی و گردشگری آذربایجان غربی

    استان آذربایجان غربی به دلیل بهره مندی از طبیعتی سرسبز و چشم نواز، آثار باستانی و مذهبی متعدد و آب و هوای مطلوب یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران است. تخت سلیمان، زندان سلیمان (زندان دیو)، دخمه سنگی فقرگاه، قره کلیسا، دریاچه ارومیه، سد بوکان، غار سهولان، دریاچه مارمیشو، آرامگاه شمس تبریزی، چمن متحرک چملی، مقبره پوریای ولی، قلعه بردوک، تپه حسنلو، چشمه آب معدنی کوه زنبیل، کلیسای حضرت مریم، پیست اسکی خوشاکو، آبشار شلماش، کاخ موزه باغچه جوق و بنای باستانی سه گنبد از مهم ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این استان هستند.

    زندان سلیمان : در سه کیلومتری غرب تخت سلیمان در میان دشت های وسیع کوهی با شمایل عجیب معروف به زندان دیو وجود دارد. این کوه شگفت انگیز میان تهی است و درون آن حفره ای بسیار عمیق وجود دارد که داستان های زیادی درباره آن وجود دارد، بومیان منطقه می گویند در گذشته این کوه زندان دیوهایی بود که از دستورات حضرت سلیمان سرپیچی می کردند.

    چمن متحرک چملی اثر طبیعی شگفت انگیزی در 15 کیلومتری شهرستان تکاب است که از بی نظیرترین پدیده های ایران و جهان است. این چمن همچون جزیره ای کوچک با وزش باد و یا تکان های کوچک به جهات مختلف حرکت می کند.

    غار آبی سهولان از اعجاب انگیز ترین آثار طبیعی و دومین غار بزرگ آبی ایران است که در 43 کیلومتری شمال شرقی شهرستان مهاباد قرار دارد.

    پیست اسکی خوشاکو نیز از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان آذربایجان غربی در شهرستان ارومیه است که در فصل زمستان میزبان گردشگران و ورزش دوستان فراوانی می باشد.

    بهترین فصل سفر

    استان آذربایجان غربی از آب و هوای خنک کوهستانی برخوردار است بنابراین سفر در فصول سرد پیشنهاد نمی شود. فصل های بهار و تابستان به دلیل معتدل بودن شرایط آب و هوایی بهترین زمان سفر می باشد.

    یواسپیس، پلتفرم خدمات بوم گردی با ارائه فهرست اقامتگاه های بوم گردی اطلاعاتی جامع و کامل از قبیل عکس ها، قیمت و امکانات هر بوم گردی در اختیار گردشگران قرار می دهد. مسافران عزیز قبل سفر با مراجعه به سامانه یواسپیس می توانند اقامتگاه بوم گردی و یا خانه بومی مورد نظر خود را به صورت آنلاین رزرو نمایند.