جستجوی در تمامی مقاصد

    رزرو اقامتگاه بوم گردی، هتل و کلبه های استان همدان

    مرتب سازی:

    نتایج جستجو 29 اقامتگاه

    اقامتگاه ‌بوم گردی های همدان برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره استان همدان

    استان همدان یکی از استان های زیبا و تاریخی ایران به مرکزیت شهر باستانی همدان است. استان همدان از سمت شمال با استان های قزوین و زنجان، از سمت شرق با استان مرکزی، از سمت جنوب با استان لرستان و از سمت غرب با استان های کرمانشاه و کردستان همجوار است. همدان شامل 9 شهرستان تویسرکان، ملایر، نهاوند، همدان، کبودرآهنگ، اسدآباد، بهار، رزن و فامنین می باشد. 

    استان تاریخی همدان به خاطر داشتن جاذبه های گردشگری خاص و منحصر بفرد در نقاط مختلف خود اقامتگاه های بوم گردی بسیاری دارد که با توجه به موقعیت منطقه متفاوت ساخته شده است. گردشگران عزیز چنانچه قصد سفر به این استان را دارند می توانند به سایت یواسپیس مراجعه نمایند. سامانه رزرو آنلاین یواسپیس فهرست اقامتگاه های بوم گردی و لیستی از پرطرفدارترین اقامتگاه ها با بهترین قیمت را در اختیار شما گردشگران قرار می دهد تا بتوانید با انتخاب خوب لحظات خاطره انگیزی برای خود رقم بزنید.    

    معماری بی نظیر اقامتگاه ها

    استان همدان در دل شهرها و روستاهای خود اقامتگاه های بوم گردی کاملا سنتی را دارد که بافت اکثریت اقامتگاه ها اغلب کاهگل و چوب بوده و در حیاطی دلباز با درختانی سرسبز و گل های رنگارنگ قرار دارند و اتاق های آن ها به صورت سنتی و با هنر دست زنان و مردان آن سرزمین آراسته شده که به زیبایی اقامتگاه افزوده است.

    آشنایی با فرهنگ خاص استان همدان

    در این سرزمین مردم در جشن ها، ایام سوگواری و عزاداری آداب و رسوم خاص خود را دارند. به عنوان مثال در عید نوروز مراسم های فالگوش ایستادن توسط زنان، قاشق زنی، فال مهره با خواندن شعرهای ملی و عمومی، شال اندازی (شالدورکی)، دید و بازدید، سیزده بدر، جشن های مذهبی و دینی عید سعید فطر، عید قربان، عید غدیر خم و نیمه شعبان را دارند. تشکیل دسته های عزاداری، مرثیه خوانی و استفاده از وسایلی چون علم، کجاوه، پالکی، چهل چراغ، پرچم، خیمه گاه، بیرق و گهواره حضرت علی اصغر(ع) که نماد مراسم عزا و سوگواری است از جمله رسوم عزادای در ماه محرم می باشد.

    طعم لذیذ به یادماندنی

    استان همدان مانند دیگر استان های ایران دارای غذاهای لذیذ و منحصر بفردی همچون انواع آش شامل آش خشکبار، آش برنج، تله گنجی، بروش، کلم قمری، آش بادمجان، آش آماج، آش هویج و جو، آش گورجه فرنگی، آبگوشت قرمه، آبگوشت فلفل، خورشت غوره بادمجان، سرداشی، قوت همدان، نان های های بی نظیر و خاص منطقه همچون کولره، ساجی، فتیر، گرده و کاک است که نمی توان  با سفر به این استان از طعم بی نظیرشان گذشت.

    گشت و گذاری در استان   

    استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری بسیار جزء برترین استان های گردشگری ایران به شمار می رود. گنجامه همدان، شیر سنگی،آرامگاه بابا طاهر، آرامگاه ابوعلی سینا، منطقه توریستی بام ملایر، پارک ملل، دریاچه کوثر، دریاچه سفید، شهر زیر زمینی سامن، آتشکده گره چغا، تالاب چشم شور، تالاب پیر سلیمان، غار اژدها، غار علی صدر، سد کبودر آهنگ، آرامگاه شیخ محمد بهاری، تپه ریکان سفلی و حمام بهمنی از جمله جاذبه های دیدنی استان همدان است که در ادامه به شرح سه مورد از آن می پردازیم:

    شهر زیر زمینی سامن:  این شهر زیر زمینی در جنوب غربی شهرستان ملایر و در شهر سامن واقع شده است که باستان شناسان آن را متعلق به قبل از دوره اشکانیان می دانند که به صورت دستکنده در بستری از سنگ گرانیک قرار گرفته است.   

    تالاب پیرسلیمان: تالاب زیبای پیر سلیمان در در دشت اسدآباد قرار دارد و آب آن از چشمه جوشان کف و اطرافش تامین می شود. تالاب در فصل تابستان محل سکونت پرندگان مهاجری همچون کشیم و چنگر نوک سرخ است.

    آتشکده گره چغا: آتشکده در شهرستان نهاوند استان همدان قرار دارد که متعلق به عصر اشکانیان – عصر ساسانیان است.

    سوغات و هنر دست مردم خوش ذوق استان

    از لذیذ تریرین و خوشمزه ترین سوغاتی های استان می توان شیره انگور، گردو، انگشت پیچ، کشمش، سیرتند، عسل، حلواشکری، حلواگردویی، کماچ، قیسی، شیرینی های همچون برساقی، سرجوق و باسلوق را نام برد. دستان هنرمند مردم استان هنرهایی همچون قالی بافی، گلیم بافی، گیوه بافی، حصیر بافی، سفالگری، چرم سازی، پوستین دوزی، سنگ تراشی، حجاری و شیشه گری دستی را از خود به جای می گذارند که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

    بهترین فصل سفر

    استان همدان در فصل زمستان از آب و هوایی سرد و پر برف و باران و در فصل تابستان از آب و هوایی معتدل بر خوردار می باشد به همین خاطر یواسپیس بهترین فصل سفر به این استان را از اوایل تیرماه تا اواخر شهریور ماه پیشنهاد می کند.