جستجوی در تمامی مقاصد

    مرتب سازی:

    نتایج جستجو 118 اقامتگاه

    اقامتگاه‌ بوم گردی های هرمزگان - بندر عباس برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره استان هرمزگان

    استان هرمزگان به مرکزیت بندرعباس از استان های جنوبی کشور است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته است. استان هرمزگان از شمال با استان کرمان، از غرب با استان فارس، از شرق با استان سیستان و بلوچستان و از جنوب با خلیج فارس و دریای عمان هم مرز است. این استان توریستی و گردشگری شامل 13 شهرستان به نام های بندرعباس (مرکز استان)، بستک، ابوموسی، بشاگرد، بندر لنگه، پارسیان، جاسک، حاجی آباد، خمیر، رودان، سیریک، قشم و میناب است.

    نوع معماری اقامتگاه های بوم گردی

    خانه های بومی و اقامتگاه های بوم گردی این استان با معماری کاملا سنتی و بومی جنوبی حس و حال زندگی در گذشته را به خوبی القاء می کنند. اغلب بوم گردی های این استان خانه هایی قدیمی با حیاطی بزرگ است که داخل حیاط نخل های خرما، سایبان هایی ساخته شده از چوب و تخت های سنتی برای استراحت عصرگاهی وجود دارد. با اقامت در این خانه های سنتی علاوه بر بهره مندی از سکوت و آرامش می توان لذت شیرین همنشینی با صاحبخانه و سایر بومیان خونگرم و مهمان نواز منطقه را نیز تجربه کرد.

    آیین و رسومات کهن هرمزگانی ها

    ایرانی ها در اعیاد مهم باستانی و مذهبی و مراسمات سوگواری آداب و رسوم یکسانی دارند و همه این مراسم ها را با شکوه و جلال خاصی برگزار می کنند. بومیان هرمزگان علاوه بر جشن های مرسوم، آئین های خاصی همچون زار، قبله دعا، روز دمور، سفره اموات، زنبیل گردانی و قربانی برای بارش باران نیز دارند که فقط ویژه خود آنهاست. زنبیل گردانی رسم جالبی برای راه افتادن کودکانی که بعد از 2 سالگی پا نگرفته اند، می باشد و به این صورت اجرا می شود که پدر و مادر کودک، طفل را در زنبیلی ساخته شده از چوب نخل خرما قرار می دهند و چند نوجوان باید زنبیل و کودک را به شش خانه ببرند و آوازهای محلی بخوانند، بومیان هرمزگان معتقدند پس از انجام این کار کودک به راه می افتد.

    خوراکی های لذیذ و صنایع هنری دست ساز

    از جمله سوغات خوراکی خوش طعم و لذیذ هرمزگان می توان به خرما، گواوا، ماهی، میگو و مرکبات اشاره کرد. محصولات سفالی، صنایع حصیری، چنته بافی، گلابتون دوزی، خوس دوزی، سوزن دوزی، صنایع دستی دریایی و خرسک دوزی نیز نمونه کارهای دستی بومیان خوش ذوق و خونگرم این سرزمین است.

    بهترین جاذبه های توریستی و گردشگری هرمزگان

    استان بی نظیر و بسیار زیبای هرمزگان جاذبه های گردشگری بی شماری دارد که توجه توریست های خارجی و گردشگران داخلی فراوانی را به سوی خود جلب کرده است. دره ستارگان، غار خوربس، درگهان، غار نمکی، بندر کوهستک، قلعه هزاره میناب، آستان مقدس امامزاده سید سلطان محمد، قلعه کمیز، قلعه پرتغالی ها، آبشار تزرج، عمارت فکری، بندر تاریخی کنگ، قلعه لشتان، چشمه چاه احمد، آبشار پلکانی بدو، پل لاتیدان، قلعه اسرارآمیز فین، آبگرم گنو، غار خرسین، معبد هندوها، مجموعه گله داری، دره داماش سیاهو، روستای شگفت انگیز بناب، جنگل حرا، باغ پرندگان و روستای گچین از بهترین و پرطرفدارترین جاذبه های تاریخی، مذهبی و طبیعی این استان به شمار می آیند.

    پل تاریخی لاتیدان از طویل ترین پل های ایران در بندرعباس و بر روی رودخانه کول قرار گرفته که با طولی حدود یک کیلومتر شهر بندرعباس را به لارستان وصل می کرده است. این پل باستانی با قدمتی حدود 500 سال مربوط به دوره صفویه می باشد.

    دره ستارگان در غرب روستای برکه خلف و 2 کیلومتری ساحل جنوبی قشم قرار دارد. این دره بسیار زیبا و دیدنی با قدمت حدود 2 میلیون سال بر اثر فرسایش خاک و ماسه به وجود آمده است. اهالی جزیره معتقدند فرود یک ستاره از آسمان این شاهکار کم نظیر طبیعت را خلق کرده است.

    بهترین فصل سفر

    استان هرمزگان از آب و هوای گرم و خشکی برخوردار است بنابراین سفر در فصل های گرم سال توصیه نمی شود و بهترین زمان سفر از نظر شرایط آب و هوایی فصل های پاییز، زمستان و اوایل فروردین ماه می باشد.

    چنانچه اهل سفر و گردش هستید پیشنهاد می کنیم به سایت یواسپیس، پلتفرم خدمات بوم گردی سر بزنید. سامانه رزرو آنلاین یواسپیس زیباترین و پرطرفدارترین اقامتگاه های بوم گردی و خانه های بومی را با بهترین قیمت و بیشترین تخفیف در اختیار گردشگران عزیز قرار می دهد تا مسافران گرامی علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری از اقامت در خانه های قدیمی نیز لذت ببرند.