جستجوی در تمامی مقاصد

    مرتب سازی:

    نتایج جستجو 198 اقامتگاه

    اقامتگاه ‌بوم گردی های مازنداران- ساری برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره استان مازندران

    استان مازندران از پرطرفدارترین استان های گردشگری در شمال ایران به مرکزیت شهر ساری است. این استان از جنوب، شرق و غرب با استان های گلستان، سمنان، تهران، البرز، قزوین و گیلان هم مرز است. از جذاب ترین ویژگی های این استان علاوه بر طبیعت بکر و سرسبز، کوهستان های برفی و آب و هوای مطلوب می توان به وجود بلندترین کوه ایران یعنی دماوند در آن اشاره کرد. استان مازندران شامل شهرستان های آمل، بابلسر، بابل، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، سوادکوه، سلمان شهر، ساری، عباس آباد، شیرگاه، فریدون کنار، قائم شهر، کلاردشت، سیمرغ، کیاسر، گلوگاه، محمودآباد، نشتارود، میاندرود، نکا، نور و نوشهر است.

    این استان زیبا و دیدنی در نقاط بکر و سرسبز دارای اقامتگاه های بوم گردی و خانه های بومی می باشد که پذیرای گردشگران عزیز و طبیعت دوستان هستند، اکثر این بوم گردی ها با معماری بومی شمالی خانه های شیروانی با حیاط پر از گل و درخت می باشند.

    معماری اقامتگاه های استان مازندران

    در هر شهر از استان مازندران انواع اقامتگاه های بوم گردی وجود دارد، برخی از آن ها خانه های روستایی با فضایی دلنشین و با صفا است که این خانه ها به دلیل داشتن حیوانات خانگی مثل مرغ و خروس و همچنین فضای دنج و سرسبز اطراف به خوبی حس زندگی بومی را القا می کنند، برخی دیگر از اقامتگاه ها همچون کلبه چوبی الیزه و باغ ملک اقامتگاه هایی کلبه مانند با معماری چوبی و سقف های شیروانی هستند که در فضایی آرام و روح نواز میزبان آرامش گردشگران عزیز هستند.

    آداب و رسوم مازنی ها

    استان مازندران از فرهنگ و رسوم باستانی و دیرینه ای برخوردار است که در هر جشن و مراسمی آداب خاص و متنوع خود را دارند. جشن تیرگان در سیزدهم تیرماه، اجرای موسیقی آوازی به نام کتولی، جشن مردگان در 28 تیرماه، جشن نورگون یا نورگوهون در بیستم تیرماه و جشن کشتی گیری که مهد این ورزش در این استان است از مراسمات ویژه بومیان استان مازندران می باشد که هر کدام داستانی جذاب و شنیدنی از قهرمانان و پهلوانان این مرز و بوم حکایت می کند. جشن شب چله و نوروز و مراسم عزاداری در ماه محرم و شب های قدر از دیگر مراسمی ست که تقریباً بین تمام ایرانیان مشترک است.

    مناطق جذاب دیدنی و توریستی مازندران

    استان مازندران از مهم ترین قطب های گردشگری کشور ایران است که به دلیل داشتن آثار طبیعی، تاریخی و مذهبی فراوان پذیرای گردشگران و طبیعت دوستان از اقصی نقاط کشور و حتی دنیا می باشد که به این بهشت روح نواز سفر می کنند و از زیبایی های چشم نواز و لطیف آن بهره می برند. تالاب عباس آباد، کاخ سلطنتی رامسر، دره رویایی سه هزار، منطقه منحصر به فرد و تفریحی نمک آبرود، آستان مقدس امامزاده ابراهیم، دریاچه شورمست، چشمه باداب سورت، پل ورسک، ییلاق پوشیده از مه فیلبند، جنگل دالخانی، پارک طبیعی جوارم، سد لار، دریاچه زیبای چورت، آبشار آب پری، دشت خیر کننده و زرد رنگ بابونه دریاسر، غار گل زرد، روستای دیدنی تیرکن (هفت آبشار)، جاده سرسبز چالوس، جنگل های راش و هیرکانی، جنگل و سد لفور از دیدنی ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری این استان هستند.

    سوغات و صنایع دستی مازندران

    مازندران سرزمین خوراکی های خوشمزه و لذیذ و هنرها و صنایع دستی بی نظیر است. از معروف ترین خوراکی های این خطه می توان کلوچه لاهیجان، چای و برنج را نام برد، کماج، مربا از انواع میوه ها، برنجک، نان ییلاقی، عسل کوهی، رشته به رشته، آغوزنون، پشت زیک و انواع ترشی (بادمجان، لیته، ازگیل و سیرترشی) از خوشمزه ترین سوغات خوراکی این استان هستند. حصیر بافی، ساخت وسایل متعدد چوبی، موج بافی، جوراب بافی، سفال گری، قالی و جاجیم و گلیم بافی از زیباترین هنرها و صنایع دستی مردمان خوش ذوق و هنرمند مازندرانی می باشند.

    بهترین فصل سفر

    از نظر آب و هوایی فصل های بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به این استان هستند زیرا مازندران تابستان هایی گرم و شرجی و زمستان های بسیار سردی دارد. بنابراین فروردین و اردیبهشت، اواخر شهریور، مهر و آبان بهترین زمان سفر به این سرزمین رویایی و فوق العاده می باشد.

    طبیعت دوستان و گردشگران عزیز چنانچه قصد سفر به استان سرسبز مازندران را داشته باشند می توانند به سایت یواسپیس، پلتفرم خدمات بوم گردی مراجعه کنند و ضمن مشاهده فهرست اقامتگاه های بوم گردی استان مازندران، پرطرفدارترین و زیباترین اقامتگاه ها را با  بهترین قیمت و بیشترین تخفیف به صورت آنلاین رزرو نمایند.