کارآفرینی (ارزش آفرینی) چیست؟

 

کارآفرینی یعنی چیزهای متفاوت در انسان های متفاوت. برخی از نوابغ فناوری استارتاپ های دره سیلیکون ولی را تصور می کنندو برخی دیگر تصویر باز کردن درب های فروشگاه کوچک کسب و کار خود در خیابان اصلی را دارند. در نهایت کارآفرینی شامل این ها و بسیاری دیگر از کسب و کارهای ریسک پذیر که یک ایده را به یک کسب و کار سودآور تبدیل می کنند. کسانی که درباره راه اندازی کسب و کار خودشان فکر می کنند باید متوجه باشند که موفقیت در کارآفرینی شامل خیلی بیشتر از داشتن یک مفهوم و ایده عالی است.
بیشتر مردم فکر می کنند که همه چیز برای شروع یک کارآفرینی، ایده است، اما این فقط قسمتی از آن است، همچنین مهم است که بدانید از همان آغاز، چگونه از یک راه موثر به مشتریان علاقه مند برسید. کارآفرینی بسیار گسترده از راه اندازی یک کسب و کار پر مخاطره است.

**کارآفرینان چه کسانی هستند؟**
هیچ صفت خاص مشترکی بین همه کارآفرینان وجود ندارد، از نطر بنده کارآفرینان دارای سبک زندگی خاص خود هستند، اما بیشتر آن ها دارای تعداد کمی ویژگی مشترک هستند. یکی از این ویژگی های کارآفرینان موفق معمولا دلگرمی و اعتماد به نفس بالاست. آن ها به شدت سرسخت هستند اما محدودیت های خود را می شناسند، به جای پیروی از وضع موجود، آن ها بی احترامی سالمی برای قوانین موجود قاعلند، و اغلب مجموعه کارهایی را انجام می دهند که دیگران شجاعت انجام آن را ندارند. همچنین از شکست و شروع دوباره و صحبت درباره درس هایی که از آن گرفته اند، لذت می برند.
نکاتی برای کارآفرینان…
اگر شما آماده ورود به دنیای کارآفرینی هستید، در آنجا چند نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:
**از شکست های دیگران درس بگیرید-** به جای یادگیری از درصد کمی از استارتاپ های موفق و رشد یافته، از آن هایی که با شکست مواجه شدند یاد بگیرید. به این صورت شانس شما برای موفقیت بیشتر خواهد بود، زیرا بیشتر شرکت ها اشتباهاتی را انجام دادند که منجبر به مرگ خود آن ها شده است.
**مطمئن شوید این همان چیزیست که شما می خواهید**- به دلیل کار سخت کارآفرینان، مهم است که شما راه درست را پیش بروید، اگر این همان چیزیست که شما واقعا می خواهید، بلندمدت و مداوم در حال تفکر و خلاقیت باشید. اکثریت کارآفرینان واقعی چندین بار شکست را تجربه کرده اند تا در نهایت ایده کسب و کاری که آن ها را به موفقیت بزرگ می رساند پیدا کنند.
**مشکلات را حل کنید** – کارآفرینان باید همیشه بدنبال جستجوی مشکلات و
حل آن ها باشند، ونه راه دیگری که برای دور زدن آن است.
**پرشور باشید –** کارآفرینان موفق در درجه اول با یک نیاز به موفقیت و تمایل به ایجاد تغییر معنادار حرکت می کنند، یکی از مهم ترین صفات شور و اشتیاق برای ایجاد تغییر و حل مشکلات است، اما این را نباید با غرور و سر سختی اشتباه گرفت.
**دریافت مشاوره از کسانی که تجربه ای در این حوزه دارند –** افرادی که صاحب کسب و کار خود هستند باید مربیانی که در آن حوزه موفق بوده اند را پیدا کرده و از آن ها استفاده کنند، که خیلی بهتر و موثرتر از خواندن کتاب است، زیرا تمام تجربیات را در دنیای واقعی کسب کرده و در این میدان نبرد پیروز گشته اند. ارتباط با مردم باعث تحسین آن ها می شود و فکر می کنند در یک فرآیند عالی برای کمک به خودشان قرار دارند.

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید