جستجوی در تمامی مقاصد

    رزرو اقامتگاه بوم گردی، هتل و کلبه های طبس-استان خراسان جنوبی

    مرتب سازی:

    نتایج جستجو 33 اقامتگاه

    اقامتگاه‌ بوم گردی های طبس برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره طبس-استان خراسان جنوبی

    شهر کویری طبس با قدمت مربوط به دوره هخامنشیان در غربی ترین نقطه استان خراسان جنوبی واقع شده است و از شمال و شمال غربی به شهرهای سبزوار و بردسکن و شاهرود، از شرق به بیرجند و فردوس و از غرب به شهر خوروبیابانک و از جنوب به شهر کرمان محدود می شود. فاصله شهر طبس تا بیرجند 270 کیلومتر و تا خور 190 کیلومتر می باشد.

    حضور نخل های خرما در کنار درختان پرتقال و بهارنارنج از شگفتی های این شهر است اگر اهل طبیعت گردی و کویر نوردی هستید و از اقامت در هتل ها خسته شده اید، پیشنهاد می کنیم با سایت یواسپیس همراه باشید. یواسپیس، پلتفرم خدمات بوم گردی با ارائه فهرست اقامتگاه های بوم گردی متفاوت ترین و زیباترین بوم گردی ها و خانه های بومی را با بهترین قیمت و بیشترین تخفیف به شما معرفی می کند. مسافران عزیز می توانند اقامتگاه خود را به صورت آنلاین رزرو نمایند تا علاوه بر طبس گردی، از تجربه ی جذاب اقامت در بوم گردی های بسیار زیبا و کویری این شهر نیز بهره ببرند.

    ویژگی های شهری و نوع معماری اقامتگاه ها

    از آنجایی که طبس از آب و هوایی بیابانی برخودار است و در منطقه ای کویری واقع شده است. اغلب اقامتگاه ها خانه هایی بومی و سنتی با چندین سال قدمت هستند که مصالح آن مطابق اقلیم جغرافیایی منطقه از خشت، گل و کاهگل ساخته شده اند. چنانچه به اقامت در چادر علاقه دارید، اقامتگاه های بوم گردی با سیاه چادر عشایری نیز در این شهر وجود دارند.

    شرحی در خصوص آداب و رسوم بومی طبس

    علم گردان، عزاداری در روز عاشورا، صحرا گردش و طبل (نقاره) زنی در ماه رمضان از جمله رسوم قدیمی و فرهنگ بومی مردم طبس است که خوشبختانه نه تنها فراموش نشده بلکه هر سال با شکوه و جلال بیشتر برگزار می گردد. علم گردان رسمی ست که در شب آخر ماه صفر و پس از پایان سوگواری در شام غریبان امام رضا (ع) مردم در میدان مرکزی شهر علم ها و پرچم های عزاداری را می گردانند و با خواندن روضه و نوحه با ماه های محرم و صفر خداحافظی می کنند.
    نقاره زنی در سحر ماه مبارک رمضان هم جهت بیدار کردن مومنان برای عبادت و خوردن سحری است که این طبل زنی در سه نوبت انجام می شود، طبل اول آماده باش، طبل دوم بیدار باش و طبل سوم به نزدیک شدن وقت اذان اشاره می کند.
    صحرا گردش رسمی مربوط به روز اول اسفند ماه است، از آنجایی که آب و هوای طبس از اواخر بهمن رو به گرمی می رود و گل ها و گیاهانی همچون باقلا سبز می شوند بومیان ماه اسفند را ماه نوروز می گویند و در روز اول این ماه به طبیعت و صحرا رفته و با پخت آش و پذیرایی شیرینی و آجیل به گشت و گذار در طبیعت می پردازند و آرزوی دوری غم و غصه از شادابی و سرسبزی بوته های باقلا بهره می برند.

    معرفی خوشمزه ترین خوراکی ها و هنرمندانه ترین صنایع دستی طبس

    از مشهورترین هنرهای دستی این شهر می توان قلم زنی، گیوه بافی، ظروف مسی و حصیربافی را نام برد. قطاب، باقلوا و رو ور کرده (شیرینی محلی)، مربای بهارنارنج و بالنگ و نان تفتون از لذیذ ترین سوغات این شهر هستند.

    برترین جاذبه های توریستی و گردشگری

    بدون شک  طبس به دلیل دارا بودن انواع آثار باستانی، طبیعی و مذهبی همچون بهشتی در قلب کویر می باشد که سفر به آن از هیجان انگیز ترین و پرخاطره ترین سفرهایی ست که هر شخصی می تواند در طول زندگی اش داشته باشد. بارگاه امامزاده حسین بن موسی کاظم (ع)، سد شاه عباسی، کویر و غار حلوان، کال جنی، باغ گلشن، کاروانسرای خان، سد کریت، قلعه اسماعیلیان، چشمه آب گرم و سرد مرتضی علی، برج های هادرباش، روستاهای تاریخی نایبند و ازمیغان و اصفهک با بافت منحصر به فرد و جنگل سنو از مهم ترین و دیدنی ترین جاذبه های این شهر هستند که در ادامه به توضیح چند مورد می پردازیم:

    چشمه آب گرم و سرد مرتضی علی : این چشمه خروشان در روستای خرو و 26 کیلومتری طبس قرار دارد. به دلیل جاری بودن 2 نوع آب سرد و گرم در کنار هم، این چشمه از پدیده های نادر طبیعت می باشد. در اطراف مسیر این چشمه دیوارهایی بلند با حالت دره قرار دارد که مکانی جذاب برای دره نوردی است.

    کویر حلوان : در آبان ماه و نوروز کویر حلوان از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای کویر نوردان عزیز به شمار می رود. قدم زدن در رمل های شنی، لمس ماسه های طلایی، لذت بردن از سکوت و آرامش کویر و تماشای آسمان پرستاره و انجام انواع تفریحات کویری همچون آفرود، موتور چهارچرخ، اسب و شتر سواری و سافاری ازلذت های سفر به این کویر است.

    روستای نایبند : این روستای تاریخی به دلیل بافت پلکانی و منحصر به فرد به ماسوله کویر معروف است. وجود باغ مرکبات، درختان نخل، کشتزارهای گندم و جو چنان طبیعت زیبا و دلربایی را ایجاد کرده که شاید باور قرارگیری آن در کویر سخت باشد. وجو منطقه محافظت شده و پناهگاه حیات وحش از دیگر ویژگی های ارزشمند این روستاست.

    بهترین فصل سفر

    از آنجایی که طبس شهری کویری با آب و هوای گرم و بیابانی است. فصل های پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به این شهر هستند.