جستجوی در تمامی مقاصد

    مرتب سازی:

    نتایج جستجو 56 اقامتگاه

    اقامتگاه بوم گردی های شاهرود برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره شاهرود-استان سمنان

    شاهرود یکی از شهرهای استان سمنان که به نام های دیگری چون حنچره، شخره و شاخره خوانده می شود. موقعیت جغرافیایی شاهرود به گونه ای است که از شمال با گرگان، از شرق با سبزوار و بردسکن و از غرب با دامغان همجوار است.

    چنانچه قصد سفر به بهشت استان سمنان را دارید و به دنبال مکانی متفاوت برای اقامت خود می گردید، سایت یواسپیس با ارائه فهرست اقامتگاه های بوم گردی، بی نظیرترین بوم گردی ها را با مناسب ترین قیمت به شما معرفی کرده است تا با انتخابی درست بهترین اقامتگاه را رزرو کنید و از تجربه ای متفاوت در اقامتگاه های بوم گردی بهرمند شوید. 

    آداب و سنن بومیان شاهرود     

    مردمان اصیل و بومی شاهرود مانند دیگر مناطق ایران رسوم و سنت خاص خود را دارند که از گذشتگانشان به یادگار مانده است. به عنوان مثال در آستانه سال نو آیین نوروز خوانی، خانه تکانی، تهیه سبزه (هر سبزه ای که کاشته می شود دلیل خاص خود را دارد، مثلا گندم برای رزق و روزی، عدس برای زیبایی، پیاز گل نرگس برای شادی روح اموات)، چهارشنبه سوری (برای رفع نحوست معتقدند سه مرتبه از روی سه یا پنج کپه آتش باید بپرند) و تهیه نان و شیرینی مخصوص شاهرود می پردازند و در روز اول سال نو به خانه افرادی می روند که عزیز خود را از دست داده اند و با آنها همدردی می کنند. مردمان مذهبی شاهرود در ایام سوگواری محرم به تشکیل هیئت های مذهبی، سینه زنی و زنجیر زنی می پردازند. اما مهمترین مراسمی که در ایام محرم دارند مراسم نخل گردانی روز یازدهم محرم است تا نشان دهند غم و اندوه سالار شهیدان پس از یک دهه عزاداری به پایان نمی رسد.

    گشتی در بهشت استان سمنان

    شهرستان زیبای شاهرود کوهستان، آبشار، جنگل، کویر و آثار تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است به همین سبب پذیرای گردشگران زیادی با سلیقه های گوناگون می باشد. جنگل ابر، آبشار نکار من، آبشار و قندیل های یخی آوستا، پارک آبشار، باغ گردشگری اورس، جنگل اولنگ، دشت شقایق و آفتابگردان، پارک ملی خارتوران (آفریقای ایران)، کویر رضا آباد، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، آرامگاه بایزید بسطامی، مسجد جامع، مسجد آقا، مجموعه کاروانسرای شاه عباسی، خانه یغمایی، موزه شاهرود، بازار تاریخی شاهرود، پل سرچشمه، روستای مجن، چشمه مجن و روستای قلعه بالا  از جمله دیدنی های این دیار است که در ادامه به شرح مختصر برخی پرداخته ایم:

    جنگل ابر: یکی از زیباترین جنگل های هیرکانی که در شمال شرق کشور قرار دارد جنگل ابر شاهرود است که 35 هزار هکتار وسعت دارد. در جنگل درختانی چون افرا، بلوط، شیردار، گلابی وحشی، ون، اقاقیا و توسکا وجود دارد و به گونه ای ابرها به آنها نزدیک هستند که گویی درختان بر ابرها سوار شده اند. از گونه های جانوری منطقه هم می توان به پلنگ، خوک وحشی، گرگ، خرس قهوه ای، روباه، شغال، خرگوش و پرندگانی چون کبک، کبوتر، بلدر چین، عقاب، کرکس و شاهین اشاره کرد.    

    آبشار نکارمن: در فاصله حدودا 34 کیلومتری سمنان آبشار زیبای نکارمن در طبیعتی بکر و فوق العاده قرار دارد. رودخانه نکارمن، رودخانه ای فصلی است که در تابستان خشک می شود و در فصل های دیگر جریان دارد.

    پارک آبشار: این مجموعه به وسعت 5000 متر مربع در شمال شرق شاهرود واقع شده است و شامل آبشار، جاده سلامت، باغ وحش و فضایی دنج و بکر برای استراحت و دورهمی های دوستانه و خانوادگی می باشد.

    خانه یغمایی: این خانه تاریخی متعلق به عصر پهلوی است که توسط معماری توانمند به نام مهدی حیدریان بنا شده است. وجود بادگیر در خانه آن را از دیگر بناهای تاریخی متمایز کرده و تنها بادگیر شاهرود به حساب می آید. بعد از مرمت خانه امروزه اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شاهرود در آن فعالیت دارد.

    چشمه مجن:  تقریبا در فاصله 49 کیلومتری شاهرود چشمه هفت رنگ مجن قرار دارد. علت رنگارنگ بودن چشمه، عبور آب از مواد معدنی است که در اطراف وجود دارد و همین سبب شده است آب آن خاصیت درمانی داشته باشد و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند.

    سوغات لذیذ و صنایع دستی فوق العاده

    زنان و مردان هنرمند و هنردوست شاهرودی آثاری متنوع و رنگارنگ خلق می کنند که مجذوب کننده است. آثاری چون گلیم، جاجیم، گلیچ، سوزن دوزی، نمد مالی، سفال و سرامیک که خاص همین منطقه است. از جمله سوغات خوشمزه این دیار که حتی شهرت جهانی دارند می توان به برگه زرد آلو (قیسی)، انگور، گیلاس، آلو و انواع نان (کاک، فتیر و قندی) اشاره کرد.

    بهترین فصل سفر

    شاهرود شهری است که هر فصلی را برای سفر به آن انتخاب کنید پشیمان نمی شوید و در تمام فصول مختلف سال زیبایی هایش شما را شگفت زده می کند.