جستجوی در تمامی مقاصد

    مرتب سازی:

    نتایج جستجو 39 اقامتگاه

    اقامتگاه‌ بوم گردی های سوادکوه برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره سوادکوه-استان مازندران

    سرزمین شگفت انگیز و چشم نواز سوادکوه از شهرستان های استان مازندران در شمال ایران است که از چهار جهت با شهرستان های فیروزکوه، ساری، بابل و استان سمنان همسایه می باشد. شهرستان سوادکوه به دلیل طبیعت بکر و سرسبز و آب و هوای مطلوب همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی و علاقمندان به طبیعت بوده است.

    سبک بومی و معماری جذاب بوم گردی ها

    به دلیل نوع اقلیم و شرایط آب و هوایی، بوم گردی های این منطقه اغلب خانه های سنتی و کلبه های چوبی ساخته شده به سبک محلی و بومی با سقف های شیروانی و بالکن هایی پر از گل با چشم انداز جنگل و طبیعت می باشد. از ویژگی های منحصر به فرد این اقامتگاه های بوم گردی می توان به استراحت در بالکن، تماشای طبیعت سرسبز منطقه، شنیدن صدای گوش نواز پرندگان و حیوانات اهلی اشاره کرد که احساس دوباره شکفتن را در آدمی زنده می کند و بهترین محل برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح به دور از هیاهوی شهری می باشد.

    فرهنگ بومی و آداب و رسوم در سوادکوه

    بومیان سوادکوه نیز مانند تمام مردم ایران مراسمات ویژه مذهبی و جشن های شادی در عروسی، نوروز، شب یلدا، شب های قدر ماه مبارک رمضان و ماه محرم دارند. در اسفند ماه و قبل از شروع سال جدید رسم نوروزخوانی به این صورت اجرا می شود که چوپانان در مناطق ییلاقی با آهنگ و آواز و کوبیدن در خانه ها نوید آمدن بهار را می دهند و از صاحب خانه ها مژدگانی دریافت می کنند. آئین سنتی 26 عید ماه نیز رسم خاصی ست که در اواخر تیرماه مردم برای رفتگان خود مرثیه سرایی می کنند و به پخش نذری و انجام ورزش های سنتی می پردازند.
    نوع پوشش مردم سوادکوه همانند سایر مازندرانی ها می باشد. لباس خانم ها شامل شلیته، جومه، نیم ساق، نیم تنه و کلیجه می شود و پوشش آقایان شامل چاروق، جوموشک، جرب و شیخی کوش می باشد.

    سوغات محلی و صنایع دستی ارزشمند

    نمدمالی، چنته (نوعی کیف دستی)، موج بافی، جاجیم و گلیم بافی، لاک تراشی و حصیر بافی از جمله صنایع دستی بومیان هنرمند و خوش ذوق سوادکوه می باشد. از خوراکی های لذیذ محلی این منطقه هم می توان پشت زیک و آغوزنون و قماق (نوعی سوهان و شیرینی هستند)، انواع گیاهان کوهی و دارویی و سبزیجات محلی را نام برد.

    جاذبه های گردشگری تاریخی، مذهبی و طبیعی

    سوادکوه جزو بخش های محبوب و پرطرفدار مازندران است که با زیبایی های خیره کننده ای که دارد همچون بهشتی مه آلود در ارتفاعات و ییلاقات می باشد. پل ورسک، دریاچه و جنگل لفور، غار زنگیان، جنگل راش، دریاچه شورمست، آبشار گزو، ارفه کوه، برج لاجیم، کلیسای سرخ آباد، کاروانسرای گدوک، روستای آلاشت، جنگل هلی دار، آب گرم ازرو، هفت آبشار و قلعه کنگلو از مهم ترین جاذبه های این منطقه هستند که اکنون به توضیح چند جاذبه می پردازیم:

    سد و دریاچه لفور در میان طبیعت بکر سوادکوه و نزدیکی شیرگاه قرار دارد. نوع پوشش گیاهی بسیار زیبا و منحصر به فرد، تنوع گونه های جانوری و آب و هوای مطبوع این جنگل را به محبوب ترین نقطه گردشگری این شهرستان تبدیل کرده است.

    پل ورسک در 27 کیلومتری شهر پل سفید در روستایی با همین نام واقع شده است. ورسک از بزرگ ترین پل های راه آهن سراسری ایران می باشد که به دلیل ارتفاع بلندش در رکوردهای گینس نیز به ثبت رسیده است و عظمت و شکوه این پل یکی از شاهکارهای معماری به حساب می آید.

    اثر باستانی برج لاجیم در میان دره و روستای لاجیم قرار دارد. اهمیت این برج به دلیل وجود کتیبه پهلوی در کنار کتیبه کوفی است که توجه تعداد زیادی از گردشگران و دوستداران تاریخ را به سوی خود جلب می کند.

    بهترین فصل سفر

    از آنجایی که شهرهای شمالی زمستان های سرد و تابستان های گرم و شرجی دارند، از نظر آب و هوایی فصل بهار و اوایل پاییز بهترین زمان سفر به این منطقه می باشد.

    یواسپیس، پلتفرم خدمات بوم گردی با ارائه فهرست اقامتگاه های بوم گردی سواد کوه در اختیار گردشگران می باشد. طبیعت دوستان عزیز با مراجعه به سایت یواسپیس می توانند پرطرفدارترین اقامتگاه ها و یا خانه های بومی سوادکوه را به صورت آنلاین با بهترین قیمت و بیشترین تخفیف رزرو نمایند.