جستجوی در تمامی مقاصد

    مرتب سازی:

    نتایج جستجو 18 اقامتگاه

    اقامتگاه‌ بوم گردی های ماسال برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره ماسال - استان گیلان

    شهر ماسال مرکز شهرستان ماسال یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است که در کنار کوه های تالش قرار دارد. شهرستان ماسال بیش از 70 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد و دومین شهرستان مرتفع استان گیلان بعد از رودبار به شمار می رود. این شهرستان از شمال به رضوانشهر، از شرق به فومن و صومعه سرا و از غرب و جنوب به خلخال و استان اردبیل منتهی می شود.  چنانچه قصد سفر به منطقه سرسبز و بکر ماسال را دارید و به دنبال مکانی متفاوت برای اقامت خود می گردید، سایت یواسپیس با ارائه فهرست اقامتگاه های بوم گردی، بی نظیرترین بوم گردی ها را با مناسب ترین قیمت به شما معرفی کرده است تا با انتخابی درست از تجربه ای متفاوت در اقامتگاه های بوم گردی بهره مند شوید.

    فرهنگ بومی و آداب رسوم مردمان منطقه

    مردم مذهبی این خطه همانند سایر شهرهای ایران در ایام اعیاد و سوگواری اهل بیت و ماه مبارک رمضان رسومات خاص خود را دارند. به عنوان مثال یکی از مراسم های منحصر به فرد و خاص آنها مراسم  آشتی کنان است. این مراسم در ماه مبارک رمضان بیشتر رونق دارد و یک ریش سفید و بزرگتر آن دو نفری را که با یک دیگر قهر بوده اند به خانه خود دعوت می کند و با پا درمیانی و نصیحت کردن آن ها را آشتی می دهد.  

    طعمی متفاوت در ماسال

    دیار ماسال غذاهایش هم به اندازه طبیعتش منحصر به فرد و خاص است. غذاهایی لذیذ و خوشمزه نظیر باقالاقاتق، میرزاقاسمی، کباب ترش، مرغ ترش، شوید قرمه، سیر قلیه، خورشت آنار بیج و فسنجان که با سفر به این شهر نباید از این طعم متفاوت و ماندگار گذشت.  

    گشتی در طبیعت شگفت انگیز ماسال

    وجود طبیعت بکر و آب و هوای خوب ماسال سبب شده است در فصول مختلف سال گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری را پذیرا باشد. از جمله این زیبایی ها می توان به ییلاقات ماسال، منطقه ییلاقی آلنزه، ییلاق خشکه دریا، منطقه بکر شاندرمن، روستای دیدنی اولسبلنگاه، پارک جنگلی ریزه مندان، غار آویشو، غار چسلی، غار کلچال، آبشار رامینه، آبشار ویزو، باغ پرندگان تمجیدی، منطقه باستانی اسبه ریسه و یادمان میرزا کوچک خان اشاره کرد. در ادامه به شرح مختصر برخی از دیدنی ها می پردازیم:

    روستای اولسبلنگاه: منطقه ای ییلاقی با طبیعتی چشم نواز که در فاصله تقریبا 25 کیلومتری شهر ماسال قرار دارد و در فصل تابستان پذیرای گردشگران زیادی می باشد.

    ییلاق خان بند: منطقه کوهستانی و بکر که در اتفاعات ماسال قرار گرفته است و به سبب طبیعت بکرش طبیعت دوستان بسیاری را پذیرا می باشد.

    پارک جنگلی ریزه مندان: پارکی به وسعت 2000 هکتار که از جاذبه های طبیعی و بکر ماسال به شمار می رود و طرفداران بسیاری دارد.

    غار آویشو: غاری شگفت انگیز با قندیل های فراوان، هفت آبشار و ستون های آهکی در دل کوه های شاندرمن که در میان گردشگران از محبوبیت خاصی بر خوردار می باشد.

    آبشار رامینه: یکی از زیبا ترین آبشار های این منطقه آبشار رامینه است که 10 متر ارتفاع دارد و در میان انبوهی از درختان منظره ای بی نظیری را ایجاد کرده است.

    آبشار ویزو: یکی دیگر از آبشارهای زیبای ماسال آبشار ویزو است که به سبب طبیعت بکر و سرسبزش در فصل تابستان گردشگران بسیاری از این منطقه دیدن می کنند.

    منطقه اسبه ریسه: منطقه ای کوهستانی که به هزاره اول قبل از میلاد و تا سده های اولیه دوران های تاریخی پس از میلاد تعلق دارد علاوه بر آثار تاریخی این منطقه وجود صخره های تراشیده شده سبب شده است صخره نوردان بسیاری را پذیرا باشد.

     هنرهای دستی چشم نواز و سوغات لذیذ ماسال

    مردان و زنان هنرمند این دیار هنرمندانه آثاری چون چلنگری (هنر شکل دادن به آهن و ساخت وسایل آهنی خرد مانند میخ، کلید و زنجیر)، جاجیم، نمد بافی، نازک کاری و خراطی، شال بافی و انواع بافتنی های پشمی را به زیبایی هرچه تمام تر می آفرینند که چشم هر گردشگر را مجذوب خود می کند. زرین نان و عسل از سوغات لذیذ و خوشمزه این خطه می باشد که در سبد خرید گردشگران و مسافران به چشم می خورد.

    بهترین فصل سفر

    با توجه به اینکه شهر ماسال در ارتفاعات ایران قرار دارد در فصل های دی، بهمن و اسفند بسیار سرد و در تیر و مرداد هم از گرما شدید و رطوبت بالایی بر خوردار می باشد به همین سبب یواسپیس به شما پیشنهاد می کند چنانچه قصد سفر به این دیار را دارید شهریور ماه وفصل های بهار و پاییز بهترین زمان است.