جستجوی در تمامی مقاصد

    رزرو اقامتگاه بوم گردی، هتل و کلبه های خضرآباد - اشکذر

    • روستاهای خضرآباد - اشکذر

    اقامتگاه های بوم گردی خضرآباد برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره خضرآباد - اشکذر

    خضرآباد یکی از شهرهای زیبای شهرستان اشکذر در استان یزد است که در فاصله 42 کیلومتری یزد (مرکز استان)، 52 کیلومتری اشکذر و 84 کیلومتری اردکان واقع شده است. این شهر با یزد از شرق، میبد از شمال، صدرآباد از غرب و قلعه خان از جنوب همجوار می باشد. گفته ها حاکی از آن است که خضرآباد به عنوان کوچک ترین شهر در دنیا شناخته می شود. تنوع و پوشش گیاهی این منطقه به قدری غنی است که توانسته در تولید داروهای گیاهی همچون آویشن، سیاوشان و شاتره کوهی حرفی برای گفتن داشته باشد که می توان با سرمایه گذاری بیشتر و حمایت دولت در بخش گیاهان دارویی برای مردمان این ناحیه اشتغال زایی ایجاد کرد همانطور که در حال حاضر تعدادی از اهالی بومی شهر خضرآباد به همین کار مشغول هستند. طبق بررسی های به عمل آمده آب روستای هامانه که در این شهرستان واقع شده است دارای کمترین املاح می باشد که می توان برای برداشت آب معدنی روی آن سرمایه گذاری کرد. شهر خضرآباد دارای 50 روستای دیدنی است که حدود 23 روستای آن پتانسیل بالایی از نظر گردشگری دارند. شرب العین، مزرعه طاحونه و مرزانک از جمله مهمترین روستاهای شهر خضرآباد به شمار می آیند.

    خضرآباد، شهری با روستاهای دیدنی

    شهر خضرآباد یکی از شهر های دیدنی و ییلاقی استان یزد است که طبیعت بسیار غنی و زیبایی را از نظر پوشش گیاهی و آب و هوایی دارا می باشد. وجود روستاهای گوناگون که هر کدام دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است این شهر را بسیار متمایز کرده به طوری که اکثر گردشگران برای بازدید از این روستاها در اقامتگاه ها، خانه های بومی و محلی خضرآباد و یزد ساکن شده تا فرصت کافی را برای تماشای این همه زیبایی داشته باشند. در منتهی علیه روستای هامانه شاهد غارهایی خواهید بود که به صورت طبیعی شکل گرفته اند و از سقف های آن قندیل هایی زیبا آویزان هستند.

    مجتمع تفریحی و گردشگری چشمه بوز: این مکان زیبا و گردشگری حدود 7000 متر مساحت داشته که در روستای بوز واقع شده است و توسط دو تن از افراد محلی اداره می شود. این دهکده با فراهم کردن امکاناتی همچون سالن و رستوران همواره پذیرای گردشگران و افراد محلی از شهرها و روستاهای اطراف می باشد. از آنجایی که روستای بوز در میان دو کوه بلند واقع شده است، به عنوان یکی از روستاهای خوش آب و هوا و ییلاقی شهر خضرآباد به شمار می آید که به همین دلیل اکثر مدارس و ارگان ها جهت برپایی اردوهای محلی این منطقه را برای تفریح و گردش انتخاب می کنند.

    امامزاده سید کافی: این مکان تاریخی یکی از جاذبه های معنوی شهر خضرآباد می باشد. طبق گفته های محلی امامزاده سید کافی از نوادگان امام سجاد علیه السلام است. این مکان مقدس همواره مورد توجه زائرانی از شهرها و روستاهای استان یزد بوده به طوری که پایان هفته های خود را به بازدید و زیارت از این مکان مقدس اختصاص می دهند.

    بهترین زمان سفر به شهر خضرآباد یزد

    ییلاقی بودن شهر خضرآباد باعث شده که در اکثر ماه های سال دارای آب و هوای خنک و مطلوبی باشد. در این شهر مناطق مختلفی از نظر آب و هوایی وجود دارد به طوری که شما می توانید در هر زمان از سال بهترین ناحیه را برای سفر خود انتخاب نمایید. ولی در کل می توان گفت که فصل بهار و اوایل پاییز بهترین زمان سفر به شهر خضرآباد می باشد. اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا و گردشگری را دارید می توانید به سایت یواسپیس، پلتفرم خدمات بوم گردی، مراجعه کرده و بهترین اقامتگاه بوم گردی و خانه بومی را با قیمتی مقرون به صرفه از میان فهرست اقامتگاه های بوم گردی شهر خضرآباد اشکذر در استان یزد را رزرو نمایید.

    سوغات محلی

    همانطور که گفته شد شهر خضرآباد دارای گیاهان دارویی بسیاری است که استفاده از آنها در میان مردم محلی بسیار رواج دارد به طوری که این گیاهان را به عنوان چاشنی در انواع غذاهای محلی خود استفاده می کنند و همین باعث شده خوراک محلی این منطقه جنبه درمانی هم داشته باشد. زیره کوهی، گل زلفا، انغوزه و گل ختمی چند نمونه از گیاهان دارویی این منطقه هستند که شما هم می توانید برای مصارف شخصی از آنها تهیه کرده و با خود به عنوان سوغات همراه داشته باشید.