جستجوی در تمامی مقاصد

    مرتب سازی:

    نتایج جستجو 25 اقامتگاه

    اقامتگاه‌ بوم گردی های بهشهر برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره بهشهر-استان مازندران

    بهشهر مرکز شهرستان بهشهر از شهرهای شرقی استان مازندران در شمال کشور می باشد که از شمال به دریای خزر، از غرب به نکا، از جنوب به دامغان و از شرق به بندر گز محدود می شود. این شهر قدیمی در گذشته با نامهای خرگوران، تمیشان، نامیه و اشرف معروف بوده و بومیان آن به زبان فارسی - مازندرانی سخن می گویند.

    سبک و معاری بومی اقامتگاه ها

    اقامتگاه های بوم گردی و خانه های بومی بهشهر به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای جلگه ای و طبیعتی بکر و سرسبز با آب و هوای مطلوب اغلب به صورت کلبه های چوبی در دل جنگل و طبیعت هستند که فضای بسیار دلنشین و روح نوازی دارند. برخی از اقامتگاه ها نیز خانه های بومی و قدیمی با معماری کاملا سنتی هستند که پس از مرمت و بازسازی میزبان طبیعت دوستان و گردشگران عزیز می باشند.

    آداب و رسوم و آئین های بومی

    هر منطقه ای فرهنگ و رسومات خود را دارد که در مراسمات مختلف آن آداب و رسوم را با شکوه خاصی برگزار می کنند. بومیان بهشهر برای جشن سال نو برنامه ی ویژه اجرای نوروزخوانی دارند بدین صورت که قبل از تحویل سال یک گروه موسیقی متشکل از آوازخوان (نوروزخوان)، نوازنده ساز محلی و کوله کش داخل کوچه ها و جلوی درب خانه ها آوازهایی همچون بادبهارون بیمو - نوروز سلطون بیمو- مژده دهید به دوستان - گل به گلستون بیمو را سر می دهند و نوید آمدن بهار را می دهند.

    هنرهای دستی و سوغات خوراکی

    خرید سوغات و صنایع دستی از لذت بخش ترین قسمت های سفر است که نمایشگاه های سوغات خوراکی و هنرهای دستی بومیان هر منطقه همواره مورد استقبال گردشگران واقع می شود. معرق کاری، سبد بافی، ساخت زیورآلات با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، نقاشی روی سفال، گلیم بافی، تابلو فرش و ... از جمله صنایع دستی بومیان خوش ذوق بهشهر می باشد. انواع شیرینی ها همچون برنجک، رشته به رشته و پشت زیک و انواع غذاهای محلی و معروف شمالی از لذیذترین خوراکی های این منطقه هستند.

    دیدنی ترین جاذبه های طبیعی و تاریخی بهشهر

    شهر بهشهر به دلیل برخورداری از طبیعتی بکر و منحصر به فرد همواره و در تمام فصول سال جذابیت خاصی برای طبیعت دوستان و گردشگران دارد که در ادامه به توضیح مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر می پردازیم:

    کاخ صفی آباد با قدمت حدود هزار سال در زمان حکومت صفویان به دستور شاه عباس ساخته شد و آسیب های شدید آن ناشی از حمله مغول ها در زمان نادر شاه مرمت و بازسازی شد. در گذشته امکان بازید از باغ و کاخ زیبای صفی آباد مقدور نبود اما در سال 1398 اجازه بازدید از این اثر ملی برای عموم میسر شد.

    باغ عباس آباد در فاصله 9 کیلومتری بهشهر از بزرگترین و مهم ترین باغ های تاریخی ایران است که شامل باغ، حمام، دریاچه و ... است و در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این دریاچه و باغ تاریخی با چشم اندازهای فوق العاده و حیرت آور مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

    گورستان سفید چاه با قدمت 1200 سال در روستایی به همین نام از قدیمی ترین و تاریخی ترین قبرستان های مسلمانان می باشد که داستان ها و افسانه های زیادی راجع به آن نقل می شود و بومیان آن منطقه معتقدند اجساد دفن شده در این قبرستان هرگز نمی پوسند.

    تالاب میانکاله، باغ چهلستون اشرف، آبشار اسپه او و سنگ نو، باغ چشمه عمارت، غار تاریخی هوتو و کمربند، دریای چهارفصل، منطقه بکر و محافظت شده هزارجریب، کشتی صفوی، بندر امیرآباد، آتشکده کوسان، سایت موزه گوهر تپه و ... از دیگر جاذبه های جذاب گردشگری این منطقه هستند.

    بهترین فصل سفر

    بهشهر در تمام فصول سال جذابیت خاصی دارد اما فصل زمستان به دلیل وجود برف فراوان و روزهای تابستان به دلیل شرجی بودن هوا زمان مناسبی برای سفر نمی باشد بنابراین اوایل فصل های بهار و پاییز علاوه بر طبیعت و جنگل بکر با چشم اندازهای عالی، از نظر آب و هوایی نیز بهترین فصل سفر می باشند.

    یواسپیس، پلتفرم خدمات بوم گردی با ارائه فهرست اقامتگاه های بوم گردی زیباترین و پرطرفدارترین اقامتگاه های بوم گردی را با بهترین قیمت و بیشترین تخفیف در اختیار گردشگران عزیز قرار می دهد. سامانه رزرو آنلاین یواسپیس به طبیعت دوستان گرامی پیشنهاد می کند در کنار گشت و گذار در طبیعت با اقامت در خانه های بومی و اقامتگاه های سنتی لذت سفر خود را دوچندان نمایند.