جستجوی در تمامی مقاصد

    • روستاهای بردسکن - استان خراسان رضوی

    اقامتگاه بوم گردی های بردسکن برروی نقشه

    (برای دیدن اقامتگاه های نزدیک برروی نقشه، بزرگنمایی را کم کنید)

    درباره بردسکن - استان خراسان رضوی

    بردسکن مرکز شهرستان بردسکن از شهرهای استان خراسان رضوی است که در شمال غربی کشور قرار دارد و از شمال با سبزوار، از شرق با کاشمر و از جنوب با بجستان همسایه می باشد. شهرستان بردسکن دارای آثار تاریخی و مناظر طبیعی بسیار زیبا و چشم نوازی ست که توجه گردشگران فراوانی را به سوی خود جلب کرده است.
    یواسپیس، پلتفرم خدمات بوم گردی به تمامی طبیعت دوستان و علاقمندان به سفر اقامت در خانه های بومی و اقامتگاه های بوم گردی را پیشنهاد می کند تا مسافران عزیز سفر جذاب و متفاوتی برای خود رقم بزنند. سامانه رزرو آنلاین یواسپیس با ارائه فهرست اقامتگاه های بوم گردی زیباترین و پرطرفدارترین خانه بومی ها و اقامتگاه های سنتی سراسر کشور را با بهترین قیمت و بیشترین تخفیف به گردشگران عزیز معرفی می کند.

    ویژگی های شهری و بافت اقامتگاه ها

    اقامتگاه های بوم گردی شهرستان بردسکن با معماری کاملا سنتی و بومی و اغلب با بافتی خشتی و گلی پس از مرمت و بازسازی فضای بسیار دلنشین و روح نوازی را برای علاقمندان به زندگی بومی ایجاد کرده اند. این خانه های سنتی با معماری جذاب و منحصر به فرد میزبان آرامش گردشگران عزیز می باشند تا مهمانان گرامی علاوه بر بازدید از جاذبه های دیدنی از اقامت در خانه ای با فضای دنج و دلنشین نیز نهایت لذت را ببرند.

    آداب و رسوم کهن بردسکنی ها

    در فرهنگ غنی بومیان بردسکن، جشن های باستانی و مراسمات مذهبی آئین و رسوم ویژه ای دارند که مردم این خطه به آن پایبند هستند و آن را ارزشمند می دانند. عقدخوانی، جشن خرمن، جشن سده و پخت بزباش در روز شهادت امام حسین (ع) از جمله این رسوم سنتی و مذهبی می باشد. در شب دهم بهمن ماه اقوام در خانه ی بزرگ و ریش سفید فامیل جمع می شوند و داستان های قدیمی و تاریخی همچون شیرین و فرهاد، طوطی نامه، محمد حنفیه، هابیل و قابیل، اسب پریزاد و امیر ارسلان نقل می کنند که این مراسم به جشن سده معروف است. بومیان بردسکن پس از جمع آوری محصول، مراسم رقص محلی و پایکوبی همراه با آئین زیبای چوب زنی را اجرا می کنند که جشن خرمن نامیده می شود.

    سوغات و صنایع دستی

    صنایع دست ساز و هنرهای سنتی بومیان هنرمند و خوش سلیقه ی بردسکنی شامل قالی بافی، گلیم بافی، حصیربافی، سرمه دوزی، تابلو فرش، کلاه نمدی، خطاطی، فیروزه کوبی، سفالگری و گیوه دوزی می باشد. از جمله خوراکی های لذیذ و خوش طعم این خطه نیز می توان انواع خشکبار، انار، انگور، انجیر، زعفران و زیره را نام برد.

    مناطق مهم تفریحی و گردشگری بردسکن

    شهرستان بسیار زیبا و دیدنی بردسکن از جاذبه های تفریحی و گردشگری متعددی برخوردار است به همین دلیل همه ساله به ویژه در نوروز میزبان گردشگران داخلی و توریست های خارجی فراوانی می باشد. برج علی آباد، منطقه حفاظت شده درونه، برج فیروزآباد، رباط کبودان، مسجد جامع سیف آباد، قلعه رحمانیه، حیات وحش دشت لاغری، قلعه شادی آباد، آرامگاه عبدل آباد، آب انبار سید باقر، آبشار سربرج، آب انبار کوشه، دره آسیاب خوشاب، امامزاده الله آباد، آبشار درونه و کفه نمکی از زیباترین و پرطرفدارترین اماکن تاریخی، طبیعی و مذهبی شهرستان کهن بردسکن می باشد.

    برج فیروزآباد واقع در روستایی به همین نام و در فاصله 17 کیلومتری جنوب شهر بردسکن از فاخرترین آثار باستانی استان خراسان رضوی به شمار می آید. این اثر استوانه ای شکل با قدمتی مربوط به دوره سلجوقیان با استفاده از آجر به صورت دو لایه ساخته شده و دارای دو کتیبه به خط کوفی نیز می باشد.

    دره آسیاب خوشاب در ناحیه ی شمالی شهر بردسکن قرار دارد و از بکرترین و خوش آب و هواترین مناطق این شهر زیباست. این دره ی سرسبز از پوشش گیاهی متنوع و منحصر به فردی برخوردار است که محل بسیار مناسبی برای طبیعت دوستان و گردشگران عزیز می باشد.

    آبشار درونه از بهترین و زیباترین تفرجگاه های بردسکن است که در روستای درونه و 55 کیلومتری بردسکن قرار دارد. وجود چشمه های خروشان، آبشارهای دل انگیز و کوه های مرتفع فضای جذاب و روح نوازی را برای علاقمندان به طبیعت ایجاد کرده است.

    بهترین فصل سفر

    شهرستان دیدنی و جذاب بردسکن در ناحیه ی شمالی از آب و هوای کوهپایه ای برخوردار است و ناحیه ی جنوبی این شهرستان نیز شامل ریگزار و بیابان می باشد. از نظر معتدل و مطبوع بودن شرایط آب و هوایی فصل بهار بهترین زمان سفر به این سرزمین زیبا و شگفت انگیز می باشد.