چگونه مشتریان خدمات خود را افزایش دهیم؟ - وبلاگ یواسپیس

وبلاگ یواسپیس

یواسپیس | پلتفرم فروش آنلاین خدمات

چگونه مشتریان خدمات خود را افزایش دهیم؟

- ارسال شده در دسته کسب وکار توسط

جذب مشتریان

اگر شما هم از دارندگان مشاغل خدماتی هسید حتما با مشکلات جذب مشتری و بازاریابی و تبلیغات روبرو بوده اید. مشکلاتی اعم از معرفی و تبلیغات وسیع و سازنده، جذب مشتری بیشتر، توسعه بازار و ... . البته اغلب کسب و کارها با اینگونه مشکلات روبرو هستند، اما در بخش خدمات به دلیل ساختار خاص هر نوع خدمت ، این گونه مشکلات گویاتر و سخت تر میباشد. در اینجا گام هایی جهت بازاریابی و افزایش فروش و معرفی بهتر کسب وکار خدماتی ارائه می کنیم: ( این گام ها به استارتاپ های نوپا که در حال شناخت بازار هستند نیز توصیه می شود)

شناخت مشتریان

یکی از اولین اصول ورود به بازار شناخت مشتریان هدف است، اولین کاری که باید انجام دهید تعیین مشتریان و بازار هدف می باشد. این بازار نباید محدوده وسیعی را دربر گیرد (البته در ابتدای کار)، یعنی ما یک بازار کوچک از مشتریانمان را تعیین می کنیم، بازاری که بیشترین مشتریان از آن قشر هستند، این کار به ما کمک می کند که ویژگی های خاص و منحصربفرد و خواسته های مشتریان خود را بشناسیم حال اگر این محدوده را خیلی بزرگ در نظر بگیریم نمی توانیم ویژگی هایی که بین اکثر آن ها مشترک هستند را تعیین کنیم پس با طیف وسیعی از ویژگی ها و خواسته ها مواجه می شویم. حال که مشخصات و خواسته های مشتریانمان را شناختیم شروع به کار و بازاریابی برروی آن میکنیم.

فروش به صورت آنلاین ساخت وب سایت و سئو سایت استفاده از اینترنت هوشمندانه ترین کار برای برقراری ارتباط با مشتریان می باشد. اولین گام برای فروش اینترنتی ایجاد یک وب سایت مخصوص کسب وکار خودتان است. البته طراحی وب سایت آن هم مخصوص کسب و کارهای خدماتی مقداری مشکل و پیچیده می باشد و علاوه بر آن مدیریت وب سایت و همچنین مسائل تخصصی مانند سئو که به بهتر دیده شدن وب سایت شما در نتایج جستجو کمک میکند، مسائلی مهم تر و پیچیده تر می باشد. بنابراین می توناید از وب سایت هایی که این زیرساخت را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند مانند این وبسایت استفاده کنید.

تبلیغات فضای مجازی

استفاده از فضاهای مجازی بسیار هوشمندانه می باشد مثلا تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام که هزینه چندان بالایی هم ندارد اما اگر به طور خلاقانه ای به کار برده شود می تواند باعث تبلیغات و بازاریابی خوبی گردد. درست است که تبلیغات مجازی بسیار عالیست اما نباید از تبلیغات حضوری و تبلیغات سنتی نیز غافل شد مانند بنرهای تبلیغاتی سطح شهر، تعادل بین این دو بسته به مشتریان تعیین شده و شناخت خصوصیاتشان دارد، مثلا اگر مشتریان شما قشر بین 20 تا 30 سال را دارند پس می توان تبلیغات اینترنتی را به شدت موثر دانست.

شرکت در رویدادها و جشن ها به عنوان حامی یا برگزارکننده

روشی بسیار خلاقانه برای آشنایی با مشتریان و همچنین تبلیغ کسب و کار، برگزاری رویدادی مربوط به آن حوزه می باشد. به این شکل شما در جمعی از علاقه مندان حوزه کسب وکار خود هستید که می توانند مشتریان بالقوه و تبلیغ کننده و یا حتی حامی شما باشند. اگر بدنبال تیمی برای کمک به برگزاری رویداد هستید با ما تماس بگیرید. اگر قصد برگزاری رویداد را ندارید پس حتما در رویدادهای مرتبط شرکت کنید و حتی حامی آن رویداد باشید که خود روشی برای دیده شدن و تبلیغ می باشد.

حفظ مشتری

راه کارهای زیادی برای حفظ و ارتباطات پس از دریافت خدمات با مشتری وجود دارد، به عنوان مثال ارتباط تلفنی و ایمیلی و یا نظرسنجی آنلاین به مشتری احساس اطمینان خاطر و اهمیت می دهد و باعث می شود که تبلیغ دهان به دهان کسب وکار شما را انجام دهد. شعار مشتری پادشاه است را از یاد نبرید.

در پایان نتیجه می گیریم که هر کسب وکار باید توجه ویژه ای به بخش آنلاین و کاربران اینترنتی داشته باشد و حتی با وجود تبلیغات سنتی، فروش برروی وب سایت بسیار موثر است زیرا تمامی افراد بدنبال راهی ساده و سریع برای گرفتن کالا یا خدمات مورد نظر خود هستند که در این صورت وجود یک وب سایت فروش برای هر کسب وکار الزامی است.